اطلاعات کامل کاربید کلسیم+ خرید کاربید کلسیم
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

کاربید کلسیم
توسط Lindley S. Butler و Kimberley Hewitt، 2006

مشاهده تصویر منبع

کاربید کلسیم، یک ترکیب شیمیایی که در تولید تجاری گاز استیلن استفاده می‌شود، به‌طور تصادفی در طی آزمایش‌هایی در پردازش آلومینیوم در اسپری (اکنون ادن) در شهرستان راکینگهام کشف شد. یک کارآفرین محلی، جیمز ترنر مورهد، با توماس ال. ویلسون، شیمیدان کانادایی، شراکتی را برای توسعه یک روش اقتصادی برای تولید آلومینیوم ایجاد کرد. شرکت آلومینیوم ویلسون با استفاده از منابع آب موجود در اسپری، اولین کوره قوس الکتریکی را در ایالات متحده برای تهیه دمای بالای لازم برای کاهش آلومینیوم ساخت. ترکیب اکسید آلومینیوم و کربن در کوره موفقیت آمیز نبود، اما شرکت به صورت تجاری آلیاژهای مس و آلومینیوم را تولید کرد.

در جریان آزمایش، مخلوطی از آهک و قطران زغال سنگ با کلسیم به منظور تولید کلسیم فلزی به عنوان عامل احیا کننده در فرآیند آلومینیوم معرفی شد. به دنبال روش معمول خاموش کردن نتایج در آب برای خنک کردن سریع، مقدار زیادی گاز در 2 مه 1892 مشاهده شد. پسر مورهد، جان موتلی مورهد III، فارغ التحصیل شیمی از دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، گاز جدید را شناسایی کرد. ماده ای به عنوان کاربید کلسیم آنها با نداشتن تجهیزات تجزیه و تحلیل گاز، نمونه ای را به چپل هیل فرستادند، جایی که پروفسور F. P. Venable و دستیارش، ویلیام رند کنان، گاز را به عنوان استیلن شناسایی کردند. علیرغم اینکه در ابتدا کاربرد عملی برای ترکیب یا گاز جدید نداشت، مورهد بزرگ به تولید و آزمایش ادامه داد و معتقد بود که گاز دارای امکانات تجاری برای استفاده از انرژی و به ویژه روشنایی است. کسب‌وکارهای رهن‌شده‌اش در وحشت سال 1893 از بین رفت و چیزی بیش از نمونه‌هایی از کاربید کلسیم برای او باقی ماند.

در سال 1894 مورهد و ویلسون سرمایه گذاران نیویورکی را متقاعد کردند که شرکت گاز الکتریک را برای تولید کاربید کلسیم و استیلن تشکیل دهند. آزمایشات اضافی در اسپری با آلیاژها منجر به توسعه فروکروم و فروسیلیسیم شد که در سخت شدن فولاد استفاده می شد. این آلیاژهای فولادی در توسعه صفحات زرهی و پرتابه های سوراخ کننده زره مهم بودند، که در ساخت سلاح های دریایی اواخر قرن نوزدهم بسیار مهم بودند. توسعه بعدی نیرو توسط Morehead در رودخانه جیمز در ویرجینیا و رودخانه Kanawba در ویرجینیای غربی، و همچنین ثبت اختراع در فرآیندهای شیمیایی و آلیاژهای فلزی، منجر به تشکیل شرکت Union Carbide در شیکاگو در سال 1898 شد. یونیون کاربید با این هدف تاسیس شد. تولید گاز استیلن برای استفاده در روشنایی خانگی و لامپ های خیابانی، ارائه جایگزینی برای گاز زغال سنگ و نفت سفید. این شرکت در سال 1911 به تولید اکسی استیلن برای جوشکاری گسترش یافت. ادغام یونیون کاربید، Linde Air Products، شرکت Prest-O-Lite و National Carbon Company در سال 1917، Union Carbide and Carbon Corporation را ایجاد کرد که به سرعت به یک تولید کننده پتروشیمی، فلز تبدیل شد. آلیاژها، ضد یخ و مواد مصنوعی. این شرکت همچنین به خاطر نقش خود در فاجعه وحشتناک گیاه آفت کش در سال 1984 که منجر به کشته شدن 3500 نفر در بوپال، هند شد، شناخته شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کلسیم کاربید به شرکت بیسموت مراجعه نمایید.

منابع:

ویلیام آر کنان جونیور، کشف و شناسایی کاربید کلسیم در ایالات متحده آمریکا (1939).

هربرت تی پرت، "تاریخچه شرکت آلومینیوم ویلسون، اسپری، کارولینای شمالی، 1891-1896"، مجله تاریخ و تبارشناسی شهرستان راکینگهام 17 (ژوئن 1992).

منابع اضافی:

"نقاط تاریخی ملی شیمیایی: کشف فرآیندهای تجاری برای ساخت کاربید کلسیم و استیلن." انجمن شیمی آمریکا 2007. http://acswebcontent.acs.org/landmarks/landmarks/cal/index.html

لسسن، هنری. "N. C. به عنوان اولین وضعیت نساجی کشور سرب را افزایش می دهد: Dynel به دریپر می آید." E.S.C. فصلنامه 10. شماره 3-4. تابستان-پاییز 1952. ص. 74. http://digital.ncdcr.gov/u?/p249901coll22,451987 (دسترسی در 17 سپتامبر 2012).





:: برچسب‌ها: کاربید کلسیم خرید، کاربید کلسیم تولید، کاربرد کاربید کلسیم، خواص کاربید کلسیم ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: